Lifestyle

Magia sprzątania – pozbycie się ciuchów

Od kilku tygodni czytam książkę „Magia sprzątania” Marie Kondo. Bardzo szybko się ją czyta, ale stwierdziłam, że jeśli chcę zacząć zmiany, to muszę je przeprowadzać na bieżąco z książką. Nie będę się wdawać w szczegóły, bo nie chodzi tutaj o streszczanie książki, ale jako, że ciuchy to kategoria, która według autorki jest najłatwiejsza do sprzątania, bo rzadko coś z niej ma wartość bardzo sentymentalną np. zaczęłam od swojej szafy.

Najważniejsza sprawa, która dotyczy wszystkich kategorii to wszystkie elementy skupić w jedno miejsce. Wyciągnąć wszystkie ciuchy z szafy, z wszystkich pokojów i każdą rzecz dotknąć i zdecydować co zachować, a co nie. Czym się kierować? Czy dana rzecz sprawia Ci radość. Pomijając oczywiście fakt, czy coś jest modne, zniszczone, za małe itp. Nie stosuję się w 100% do treści książki ale pozwoliłam sobie na dość krytyczną ocenę każdej posiadanej rzeczy i jestem w miarę zadowolona.

Nie zgadzam się z tym, by nie trzymać oddzielnie schowanych rzeczy niesezonowych. Jestem osobą, którą bardzo rozpraszają takie ciuchy, więc oddzielnie trzymam je nadal.

Ważna kwestia, która według mnie ma duże znaczenie, to odseparować rodzinę od Twojego sprzątania. Przykładowo rodzice widząc, ile rzeczy dziecko jest w stanie wyrzucić, mogą mieć poczucie, że marnotrawi ono pieniądze, wyrzuca to, co ich zdaniem jest sprawne i dobre. Również unikamy sytuacji, by rodzina gromadziła jeszcze więcej rzeczy. Ten błąd popełniła moja mama, ponieważ babcia widząc niektóre ciuchy, które wyrzuca stwierdziła, że „to się jeszcze przyda”, przygarnęła niektóre rzeczy i nigdy dotąd ich na niej nie widziałam.

Coś z czym miałam problem, to „ubrania po domu”. Wiele rzeczy już w miarę znoszonych zostawiałam, by mieć do sprzątania, prac domowych, na dworze itp. Nie potrzebuję ich jednak zbyt wiele, bo większość po prostu leży.

To kilka wskazówek odnośnie pozbycia się zbędnych ciuchów. Udało mi się spakować trzy worki, które oddam dla potrzebujących. Czuję się lżej i po prostu lepiej, a to dopiero początek. Teraz przede mną kolejna część – prawidłowe układanie i składanie ubrań.

IMG_9108 kopia.jpg

 

2 thoughts on “Magia sprzątania – pozbycie się ciuchów

  1. Ciuchy po domu – zawsze jest z tym problem.. 🙂 leży sterta,którą trzeba tylko odświeżać bo i tak nie są noszone.. Dobra robota,ja też jak ogarnę temat pracy to następnym tematem będzie garderoba.. 🙂

    Polubienie

    1. Nawet nie wiadomo kiedy ta sterta się powiększa, a niestety często „szkoda się pozbyć”, a okazuje się, że większa część tylko leży. Trzymam kciuki za owocne działania w takim razie 🙂 U mnie czekało wszystko na koniec sesji i się doczekało 🙂

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

